fredag 17. april 2009

Oj, det var lenge siden siste innlegg!

Jeg har ikke hatt noe skrivelyst på veldig lenge, så denne bloggen har mer eller mindre lagt død i en måneds tid.
Ikke at jeg har hatt så mye å fortelle om før nå heller... Det har stort sett gått i skolearbeid hver dag og lite action.
Men så kom påsken og jeg fikk besøk av Magnus og Tulla!
Jeg visste jo fra dag 1 at de skulle komme, men det var så uvirkelig at det ikk gikk opp for meg før jeg var på flyplassen for å hente de. Og det viste seg å bli de to beste ukene jeg har hatt her i Australia! Hadde en utrolig deilig tur til Magnetic Island, den store, grønne øya en halvtime utenfor Townsville. Der cruiset vi rundt på øya i en ganske så sliten liten bil kalt en moke og fikk holde den lenge så opphøyde koalaen. Den var faktisk så søt som den er på alle bildene!
Tilbake i Townsville måtte jeg ha en eksamen før vi dro videre på tur, nå til Cairns, som er en mye mer turist-by enn Townsville, og siden vi var turister så var det faktisk ganske gøy der. Masse rare butikker med souvenirer som kenguru-testikkel-nøkkelring og utstoppet kenguruhånd-kløpinne! De hadde også tørket kengurukjøtt som jeg hadde veldig lyst til å smake, men da satte deler av reisefølge mitt foten ned. Jaja, det smaker sikkert kylling som alt annet eksotisk.
En snorkeltur på revet ble det også, og det passet perfekt den dagen vi dro. Da høljet det ned i Cairns og var ganske så trist, men etter en times båttur til revet så hadde vi kommet oss forbi regnværet og solen skinte som bare det. Høydepunktet for meg der var nok da vi svømte med en skilpadde. Så fiin! Resten av turen var chill, med basseng-henging, restauranter og kos.

Dagen kom også da Magnus og Tulla skulle reise hjem igjen. Og jeg tror ikke jeg innså helt hvor lite jeg egentlig liker meg i Townsville før de dro. Det har jo selvsagt noe å gjøre med at jeg savner de.
Men jeg må jo bare være her og bli ferdig. Det er synd at det er slik det føles og. At jeg må bli ferdig så jeg kan komme meg hjem. Jeg angrer jo ikke på at jeg dro hit, og har fått en utrolig opplevelse for livet. Men jeg har ikke falt for Australia slik mange andre jeg har snakket med har. Ofte skulle jeg ønske jeg hadde valgt Svalbard istedet. Jeg er ganske sikker på at jeg liker Arktis bedre enn tropene. En annen ting her er jo at jeg har funnet ut at jeg ikke er noe særlig interessert i reef fishes. Det hadde jo vært greit om jeg ikke hadde hatt reef fishes i alle fire fagene mine! Greit nok, det ene faget visste jeg skulle handle om reef fshes, siden det heter Evolution and ecology of reef fishes. Men at alle de andre marine fagene også skal bruke de hersens fiskene i alle eksemplene sine er irriterende. Man skulle jo tro at det var mulig å snakke om noe annet?? Jaja, som sagt Jeg angrer ikke på turen. Jeg vil bare hjem nå, og komme tilbake til livet mitt, som jeg føler jeg bare har satt litt på vent mens jeg gjør noe jeg visste jeg måtte gjøre.
Jeg gleder meg til å komme hjem, til å treffe alle igjen, til å begynne på master og til å spille håndball igjen. Det er for mye å savne her nede.

Ingen kommentarer: